Oro, kalas och spontanmiddag

Jag har sovit som en sten. Men ändå var jag så trött så jag var alldeles vimmelkantig när jag vaknade i morse. Men den friska luften har nog gjort gott ändå. 


Lillebror var hela förmiddagen tillbakadragen och ville ingenting. Det har verkligen tagit hårt på honom, allt det här. 
Men plötsligt innan lunch kom han och sa att han ville iväg på kalas hos en pojke i klassen. Han hade annars själv ringt och sagt att hann inte kunde komma. Jag skyndade mig och ringde för att berätta att han kom. 
Jag valde att stanna på kalaset om utifall något skulle hända. 
Vilket välkomnande! Pojkarna i klassen kom ut och sa till lillebror hur mycket de saknat honom den här veckan som han varit borta från skolan. Man blir bara så rörd helt in i hjärteroten. 

På baksidan har vi idag satt upp vårat stora tält. Barnsligt enkelt att sätta upp. Det är inga tältpinnar utan det är luftkanaler som håller det uppe. Enkelt! Perfekt!

Vi fick spontant middagsbesök från Oksbøl. Riktigt god mat och trevligt sällskap fick avrunda denna dag, som blev till en bra dag. Lillebror har det mycket bättre. Och som han själv sa det så kan han nog komma i skolan nästa vecka. 


T och killarna och lillprinsens kompis sover ute i stora tältet inatt. Jag har precis varit ute och stängt för hönsen. De är alltbra dumma alltså. Jag har alltid hört att höns hoppar upp på pinnen när de ska sova. Jo, jo, det stämmer bara inte hos våra. 

En höna på pinnen. Och 7 höns i rede. Dumma höns!!!

Kommentera inlägget här :