1 timma og 50 år tillbaka i tiden

Vi är i England. Jag och T och killarna. Tre timmars bilresa sydvest om London. Otroligt som man kan resa tillbaka i tiden. Det är sådan stor kontrast. 

Vi bor på ett helt fantastiskt b&b i den lilla byn Woolverton. Det är ett gammalt gotiskt hus som drivs av en dam som nog var hippie tidigare i sitt liv. Här känner man sig hemma. Man talar till varandra som om man alltid känt varandra, man använder bara förnamn. 


Anledningen till att vi valt att semestra i England är bland annat bockjakt. Vi testar en ny outfitter som vår reseagent ska börja anlita. Fantastisk möjlighet. 


Men eftersom killarna är med så blir det en kombinationsresa. 

Vi har haft en dag inne i Bath. Vacker by med annorlunda arkitektur. Jag brukar inte bli så imponerad av gamla hus men när kontrasterna är så stora kan man inte låta bli att bli imponerad. 

Longleat är en kombinerad safari/slott/lekplats. En hel dag hade vi där.

 

Jakten har varit kanon. Jag har varit ute två mornar och en kväll och sett en massa rådjur. Gudinnan Diana har lett åt mig två gånger och jag har nedlagt två fina bockar, den ena på lock. 


T är på jakt ikväll. Hoppas han får något. Sista jakten är imorgon bitti. 
Vi har det ganska bra här. Men imorgon tror jag att vi kör vidare västerut...

Kommentera inlägget här :