Hemkommen från Tyskland

Ja, ha... Så ska dessa dagar sammanfattas...

Jag blev ju hämtad i lördagsnatt. L kom som bestämt vid strax efter halv fyra. Jag kom upp, inte så pigg, vid tre och hann med en dusch innan vi åkte. Innan vi lämnde Esbjerg skulle vi hämta upp D också. D är en sur äldre liten man som gärna gnäller på allt och ingenting flera gånger hela tiden, men han är rar och snäll innerst inne... När vi kom ut på motorvägen lutade han sig fram mot mig, då jag satt i framsätet och han i baksätet, och frågade "jaså, går du också på jakt?" Nä, jag har gått upp mitt i natten för att åka till Tyskland bara som trevligt sällskap - vad trodde han egentligen...? Kanske bara ett sätt att få igång en konversation, men en dålig sådan tycker jag...

Det var L som körde hela vägen ner. Och nog gillar han sin bil. En BMW X5.. Jo, jo, en flott bil ska det ju vara. Han gillar att testa hur snabbt den kan accelerera också. Och det kan den. Shit, vilken sköna bil att åka i. Stolen på passagerarsidan kunde man ju ställa in hur som helst, och helt steglöst. Jag satt som en drottning alla de 400 kilometer det var ner till den rastplats vi skulle mötas upp på.

Det blev lottdragning om platser i skogen och sen blev vi utkörda på post. Jag fick gå en liten bit i den flotta tyska löv-skogen. Det är en helt speciell skog. Fallna röda l¨ov ligger som en tjock matta på marken. Träden, som jag inte riktigt vet vad det var för sort, stod ståtliga och såg ner på en... Jag fann min post, precis bredvid det trädet som hade den stora vårtan på sig. Ni vet såna där utväxter som man kan se på en viss typ av träd....

Tyvärr så gav denna jakt inte så mycket för mig. Jag satt på helspänn och var beredd konstanst i tre timmar men det enda som kom förbi mig var en liten söt kanin i lätt trav...

Men nog small det i den tyska skogen. Jag räknade till 27 höbara skott. Så jag var riktigt spänd på att få se vad de andra hade nedlagt. Soppa serverades i skogen i väntan på att paraden skulle läggas klar. Jag till och med smakade Gluwein för första gången och det var faktikt riktigt gott. Påminde om glögg, men med en uns av rom i. Det hade fällts elva råvilt, två vildsvin och en räv. Hygglig jaktlycka tycker jag. Den mest praktfulla prestationen tycker jag Lene stod för. Hon fällde en "she-male". Alltså en rå med horn. Och det är faktiskt sant. Alla trodde det var en ursäkt för att ha skjutit en råbock, som var fredad, men det var verkligen en rå med horn - utan penis och kulor. Det har man ju hört om att de finns, men det var inte någon av oss somtidigare hade sett någon.

Väl på pensionatet satt vi och snackade och fick en öl innan jag gick upp på mitt enkelrum, hi hi, och tog mig en lååååång och varm dusch. Sen var det gemensam gåtur förbi bordellen på gatan till restaurangen  där det serverades soppa, wienerschnitzel och glass.... Väl tillbaka gick jag omedelbart i säng och föll isömn som en sten.... Nå, ja, jag fick visst en läsk tillsammans med de stora grabbarna först... ;-)

Efter en välbövd frukost gav vi oss ut till nästa jaktområde. Jag hamnade på post mitt i tät skog. Här kom det förbi en hel del. En räv och åtta rådjur närmare bestämt, men inget jag kunde skjuta på. Den enda som jag egentligen kunde ha avlossat skott mot visade sig innan skottet hann gå vara en bock. Och dem var ju fredade... Så inget fällt vilt för min del idag heller.

Vi ställde upp för parad efter det att vi fick ärtsoppa i skogen. Dagens fällda vilt var fyra, rådjur och två vildsvin. Ok, men det var en hel del som ändå var besvikna...

Vi bytte inte ens kläder utan hoppade rakt in i bilen och styrde kosan hemåt på en gång. Och nu ska det bli skönt att bara sitta i soffan och slappa en stund....

Ciao!!!

Kommentera inlägget här :