Voksipose

Det var en tuff dag igår, på många sett. Tack för allt stöd via mail, sms och här på bloggen.... Det hjälper och värmer...

Idag har vi handlat ny voksipose till lillprinsen. Han ska ju ha en både här hemma och hos dagmamman så därför blev det en till. T frågade om vi inte bara kunde ta med den vi har till och från dagmamman, och jo visst kunde vi det men när vardagen kommer ikapp oss så är det skönt att inte behöva tänka på det varje morgon. Och tänk om man glömmer ta den med hem på fredagen då står man där utan hela helgen. Det går ju inte ju...

Jag har haft ett långt förtroligt samtal med min vän C idag via Skype. Det funkar ju jättebra. Vi pratade på riktigt länge och endast lite ljudfördröjningar då och då störde. Smart uppfinning det där... Och med video känns det ju nästan som man sitter tillsammans och snackar... Tack för snacket C, det är så skönt att få prata lite ibland...

Annars har vi tagit det lugnt. T har ramlat i förkylningsträsket ordentligt nu så han stoppar jag nog i säng samtidigt som lillprinsen idag ;-) JAg och lillprinsen har det äntligen lite bättre i våra förkylningar. Så skönt!!!

Jo, jag har hunnit med att komma till botten i min stryk-hög. Tänk vad det tar emot att börja med det där strykandet. Och ju längre man väntar desto större blir högen... Men nu är det klart för den här gången. Jag skulle kunna tänka mig att leja bort den biten någon gång... Någon gång när man vinner på lotto. Då ska jag ha hemhjälp till tvätt, strykning, vikning, städning och vardagshandling. Ja, det ska jag! :-)

Nu är det dags att leka ut den sista biten av överskottsenergi hos lillprinsen innan han ska i säng.

Ciao!

Kommentarer :

#1: Sys

Jaha...och vad är en voksipose???? :P

skriven
#2: Kicki

Sys - en voksopose är en sån där påse som lillprinsen har i vagnen, istället för åkpåse eller täcke. Kolla på internet - den är smart. Idag har han haft bara handskar och mössa och vanliga kläder ute i den. Superbra. MAssa ull som håller värmen och leder bort fukt.

skriven

Kommentera inlägget här :