Var på grisen sitter kycklingen?

Nu när grillsäsongen på allvar dragit igång så har jag en liten undran....

 Min favoritbit att lägga på grillen är ju en saftig fläsk-karré. Mmmm, serverad med färskpotatis och tjock bearnaisesås - mmmmm

 Men här i Dk hittar jag ingenting i köttdisken som heter karré. Är det någon därute som vet var karrén sitter och vad den eventuellt kan heta på danska?

 Ja, jag vet att jag egentligen borde veta var på grisen som karrén sitter men just nu står det bara helt stilla...

 Annars har jag haft en superb dag först med en förmiddag tillsammans med mødragruppen och alla härliga ungar. Sen gick jag hem och medans lillprinsen sov satt jag på stenarna på baksidan och drog ogräs. En strålande solskensdag har det varit och jag har till och med blivit lite rosa på axlarna. Hi hi!!!

 Vi grillade biff till middag. Med sedvanlig pommes och bea till. Lillprinsen, han fick fiskbullar han och det tyckte han smakade minst lika gott.
Nu blir det soffan en stund innan det är dags för skönhetssömnen.

 Ciao!!!

Kommentarer :

#1: shiva-va-mamman

Min infödde skånske man säger alltid "grishals" och det är nog det ordet du får leta efter i köttdisken...

skriven

Kommentera inlägget här :