Årets sista jakt?

"De gamle" från Fjelstrup kom tidigt i morse. Eller i alla fall tidigt för att vara en lördag. De skulle passa barnaskaran medans jag och T skulle iväg på jakt.

Vi var medbjudna av "revisorn" på jakt idag. T skulle vara i markgänget med hagel, medans jag fick sitta i torn med gevär. Det var en tuff liten gåtur till tornet - säkert 50 meter - men när jag väl var uppe i tornet hade jag en spännande dag. 4 rådjur hade jag på pass, men ingen var direkt skjutbar så de fick alla gå. Men totalt sätt hade jag en riktigt bra dag och jag är nog tvungen att säga att det nog var min sista jakt för i år... Tack för inbjudan!

Ungarna hade haft en bra dag allihopa. En tjej i storsessans klass var här och lekte och det är så fascinerande att lyssna på dem när de talar danska. Imponerande är det också. De är verkligen duktiga. :-)

Jag är fullständigt slut ikväll. Om det beror på all den friska luft jag fått idag eller den "långa" gåturen genom skogen som sugit all energi ur mig vet jag inte, men jag tror nog att såangen är det enda som kan råda bot på sömnigheten...

God natt allihopa!

Kommentera inlägget här :