Vi går mot helg

Vi har haft en riktigt bra dag jag och lillebror och mormor & morfar. Prinsessorna skuttade upp i morse och cyklade iväg till veckans sista skoldag. Lillprinsen hade hela röven full av krut så efter lite jagande kom även han iväg till dagis.

Under lillebrors förmiddagslur hann jag med en massa praktiska saker. Mest plocka och städa men det är ju precis det som behövs hela tiden. Fram för allt nu inför denna helg - lillebror ska ju döpas på söndag.

Mina kära föräldrar har arbetat hårt de också. De har pysslats och fixats lite här och där i hela huset. Alla dessa små projekt som aldrig kommer överst på prioriteringslistan och aldrig hinns med. Pappa har monterat garderob i källaren - den har bara legat i kartong därnere i cirka fyra månader ;-). Han har bytt ut trasiga glödlampor och skruvat upp en ny skena med krokar till barnens handdukar i deras badrum. Mamma i sin tur har fått undan alla vinterskor från hallen efter att de gjorts rena. Hon har också bakat, både rugbrød och vetebollar. och städat och plockat - ni vet det där evighetsgörat...

Ni anar inte vad det är skt med all avlastning nu nar ni är här på besök. Det är fantastiskt :-))

Mapa följde med till dagis och hämtade lillprinsen idag. Lillprinsen fick visa sitt fina dagis. Getterna var dessvärre inte ute när vi kom men de fick se den fantastiskt fina, stora gården i alla fall.

Lillsessan har varit borta större delen av kvällen, hemma hos en klasskompis. De kom hit senare delen av kvällen och då satt jag och mamma och flickorna och spelade både UNO och "finns i sjön". UNO har vi förresten spelat varje kväll den här veckan. Trevligt sällskapsspel det där.

Storsessan har storstädat sitt rum. Hon har sorterat och plockat och dammtorkat och dammsugit. Jag och lillebror var med och vi hade mysigt samtidigt trots att städning stod på schemat. Efter middagen fick storsessan besök av en klasskompis. De smet hem till henne och kom bara hem snabbt för att hämta "sova-över-grejer". Så henne ser vi inte förrän imorgon igen.

T och min pappa sitter inne vid tv och kollar någon action-film. Lillsessan, lillebror och lillprinsen sover.  Mamma gick just ner för att sova/läsa hon också. Så då är det väl bara för mig att inta ryggläge jag också. Hoppas kunna kurera min förkylning som verkar vara i antågande. Jag har varken tid eller lust att bli sjuk nu. Så det hoppar jag helt enkelt över.

God natt allesammans!!!

Kommentera inlägget här :