Jag har gett upp

Nu har jag gett upp min tro om att jag kommer bli en trogen gymbesökare den närmast tiden. Under många, alltför många månader har jag sponsrat gymet med mitt medlemskap. Inte kommer jag iväg inte. När sjuttsiken ska jag få tid till det?

 Lika bra att inse att just nu finns det helt enkelt inte tid. Självklart skulle jag kunna stjäla lite tid någon kväll här och där. Men just nu tar alltså familjen ALL tid. Och jag vill heller inte missa den tiden med familjen. Värdefull kvalitetstid med mina underbara ungar får man ju inte igen. Mina nyinköpta löparskor får helt enkelt stå ut med att börja löpa utomhus istället. Visst behöver jag den andra sortens träning också - jag är katastrofalt svag i hela kroppen. I dåligare form än så här har jag nog aldrig varit...

 Nej, nu ska jag sätta upp uppnåeliga mål som ska uppnås. Internet ska få visa vad det kan. Ett löpprogram för nybörjare ska hittas och sen ska jag ut. Jag tyckte ju faktiskt om att löpa en gång... Och det är ju sååå skönt när man tillfredsställd kommer hem efter en runda.

 Nya tider - nya löften. Jag ger upp gymet. Jag ger upp min soffpotatisvana. Jag ska börja löpa - snart...

Kommentera inlägget här :