Underbart

Hemma igen efter lite mer än 11 timmars flaxande. Men nu är ju i alla fall passet beställt :-)

 När jag kom hem satt storsessan och gjorde läxor. Danska och Engelska. Hela förra året fick engelskan stå tillbaka lite eftersom hon skulle lära sig ett helt nytt annat språk - danska. Detta gjorde att hon tyvärr halkade lite bakom i engelska. Vi har under senare delen av våren och sommaren jobbat lite extra med engelska och nu kan jag verkligen säga att det betalat sig. Hon har blivit jätteduktig. Hon läser och försöker intensivt med alla nya ord. Tidigare stakade hon sig och blev frustrerad när det inte gick men nu går det såååå mycket bättre. Duktiga stora prinsessa.

 T höll på att natta lillebror som inte fått någon tutte från mig ikväll. Och det gick galant. Lite protester men i det stora hela glaant.

 Lillprinsen låg under tiden och väntade i sin säng. Jag hann in och ligga och mysa och läsa lite Nalle Puh innan han också nattades av T.

 Så hann jag även med lite köksmys med lillsessan. Hon gjorde iordning både hennes och storsessans madpakke. Otroligt mysigt när de kan hjälpa varandra med sånt.

 Tack, min T, för att du tagit hela lasset ikväll. Puss och god natt!

Kommentera inlägget här :