Ett avslutat kapitel

Sista dagen hos dagmamman idag. Jag och lillprinsen, och lillebror, tog en prommis ner i den friska morgonluften. Vi tog med oss hemmabakade boller att bjuda på. När vi kom ner till dagmamman fick lillprinsen en pärm med massa fina foton från hans tid hos dagmamman och en present innehållande Lego, som han bara älskar.
Sen fick lillprinsen bjuda sina kompisar på bolle innan de lekte av sig en stund till innan vi sa farväl och knatade hemåt. Jag har försökt förklara för honom att det var sista dagen och inget mera dagmamma men jag tror inte helt han förstått det. Ett kapitel i hans liv är avslutat - ingen mera dagmamma för lillprinsen.

Jag kände på mig att han skulle vara trött idag så han fick matsäck att äta i vagnen på väg hem och mycket riktigt så somnade han när vi var nästan hemma.

Två små söta prinsar sov sött i vagnen bredvid varandra :-)

Kommentera inlägget här :