Skavsår i öronen och feber

Jag fick lillsessan som sällskap när jag gick till dagmamman för att hämta lillprinsen. Trevligt, tänkte jag.

Men hon tog sin Ipod med och med hörlurar på huvudet gick hon tre steg bakom mig och dansade och småsjöng hela vägen ner. Ganska tråkigt sällskap, tänkte jag.

Men det fick jag äta upp med råge på vägen hem för då gick hon och snackade non-stop. Precis som den nyfikna, frågvisa, tjattrande och kvittrande 7-åring hon är. Underbart någon gång i lagom liten portion men i tjugo minuter nästan outhärdligt ;-) Hi hi!

Hon har prövat FDF ikväll. Jag vet inte helt hur det ska beskrivas, men det närmaste jag kommer är att det är som scouterna. Idag hade de sjungit, lekt och pratat i "burk-telefoner"
Hon kom hem och var helt lyrisk - det ville hon absolut fortsätta med. Och ja, hon ska få prova tre gånger och det lutar väl åt att hon ska fortsätta.

Men upp som en sol blir ju ofta ner som en pannkaka och hennes kväll slutade med närmare 39 graders feber. Är det månne hennes (o)tur nu att bli sjuk... Hoppas inte...

Barnen sover i sina sängar, T ligger i källaren och hostar och jag sitter som vanligt parkerad i soffan. Har så himla svårt att gå i säng. Det är ju inte det att jag inte är trött, det är bara så skönt att sitta för sig själv en stund. Men snart...
God natt!

Kommentera inlägget här :