Aj, aj, aj...

Storsessan kom just hem från scouterna. Hon har varit så otursam att hon ramlat med cykeln. Smock! Med armen rakt ner i gruset....

Kokt saltvatten har jag mer eller mindre drängt armen i och jag tror att allt grus är borta men aj, aj, aj, vad det ser ut att göra ont. Och det måste svida något så hemskt. Stackars lilla gumman!

Hon ligger i sängen nu, men jag ska ner och väcka henne om en timme igen. Hon har slagit huvudet också och klagade på illamående och att hon var lite yr i huvudet. Hjärnskakning? Pupillerna reagerade fint, men jag blir lite orolig ändå...



Lilla gumman...

Kommentarer :

#1: Pernilla

Ser inte kul ut alls det där såret. Hur mår hon nu?

skriven
#2: Kicki

Pernilla - jo, det var ett ordentligt sår. Det är, precis som min storebror sa, ett sånt där sår som det blir gul skorpa på.

Än så länge har det inte blivit någon skorpa då det ännu vätskar en massa. Svider och spänner...

Huvudet verkar i varje fall ha det helt bra igen. Jag behöver väl inte ens nämna att hon hädanefter lovat att komma ihåg cykelhjälmen?

skriven

Kommentera inlägget här :