Reflektion

Ikväll kom jag att tänka på en sak. Hur får man de små att somna när de stora ser på tv när man bor i husvagn eller tältar? Jag campade alltid varje sommar, och vinter, med min familj och kan inte minnas att det någonsin var något problem för mina föräldrar att få min lillasyster att somna när jag och min storebror var i samma husvagn. Har jag förträngt hur det var eller var det bara en simpel sak?
 
Jag och min lilla familj spenderar natten på hotell och det tog ikväll en dryg timme och flera gråt och "slagsmål" innan lillebror först och till sist lillprisnen kapitulerat och nu sover gott. Sessorna har suttit knäpptysta och bara tittat på tv. 
 
Dilemma! Hur gör man? Låter man de små vara med tills de är så övertrötta så att de stupar? Eller håller man fast vid lite rutiner och försöker få de små att somna i hyfsat normal tid?
 
HUR SOM HELST SÅ NU SOVER DE SMÅ SÅ NU KAN VI MYSA LITE MED DE STORA. OCH NU PLÖTSLIGT KAN JAG BARA SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER? MÄRKLIGT...
 
NÅJA, GOD NATT!

Kommentera inlägget här :