Vi tar dagen som den kommer

Efter att vi skrapat upp spillrorna efter stressade mig och T så kom vi iväg till Sverige. Resan till vår första pit-stop gick bra. Värnamo och High Chaparall. Och semesterns första dag bjöd på SOL!!!! Jag och T och killarna lekte cowboys och sköt på allt och alla med de nyinköpta gevären och pistolerna.

Vi brände av en massa energi på High Chaparall innan vi åkte vidare mot Dalarna. Vägen upp innebar flera nära djurmöten. Tranor vid flera tillfällen och rådjur såklart. Men närmast var nog älgtjuren som sprang bredvid bilen på bara 3 meter i lite mera än 50 meter innan den vek av in i skogen. Där satte sig hjärtat i halsgropen vill jag lova. Men spännande :-)

När vi kom upp till slutdestinationen Djupis så var klockan halv elva på kvällen och vi var trötta allihopa. Snabbt bädda en säng och sedan bara sova. Det var endast 11 grader i stugan när vi kom och en timma senare när jag kröp ner så var det 13 grader. Kallt som in i bomben , men vad gott vi sov :-)

Söndag eftermiddag, efter att jag och T och killarna hunnit besöka gammelmorfar och moster och morbror så kom mina föräldrar och de hade mina älskade prinsessor med sig. Ett kärt återseende. De har varit med sin pappa i hela 3! veckor och jag kan säga att jag saknat dem... Härligt!!!!

Sedan har vi haft en regndag med blåbärsplock och lite fiske. Och idag har vi njutit av lite sol, blandat med årets första hjortron och fiske. Lillsessan har fått 2 mörtar och 4 aborrar - små men ändå... :-)

Nu har jag nog lånat datorn nog för idag. Vi har ju inget internet här uppe - och det är SÅÅÅÅÅÅ SKÔNT!!!!! Vi har ju semester!!!!!

Märkligt inlägg, men så blev det ;-)

Hej hopp!!!!

Kommentera inlägget här :