Torsdagen till ända

En vanlig torsdag är till ända.

Natten - kommenterar jag inte... :-(

Morgonen var lite smått kaotisk till en början men efter att alla vaknat till ordentligt så var den riktigt trevlig. Sessorna cyklade glada iväg till skolan och jag fick ut killarna i bilen utan större protester. Lillprinsen snodde med sig en av sin pappas kepsar och sina svarta solglasögon. Som en riktigt gangster såg han ut.

Lämning gick smärtfritt och jag hann in till jobbet med bra marginal. En kopp kaffe och lite bloggläsning hann jag till och med innan det var dags att börja jobba på riktigt.
Det har gått i ett och när lunchpausen kom var jag ganska trött. Ett par rågbröd och en kopp kaffe mera sen var det fart på igen. En fördel med mina arbetstider är att eftermiddagarna är väldigt korta. Bara två timmars arbete efter lunch känns som rena lyxen :-)

Storsessan följde med och hämtade killarna på dagis. Hon gör det ofta och det är en stor hjälp. Oftast tar hon lillebror så tar jag lillprinsen.
Hemma väntade lillsessan och vi hade en liten stund tillsammans jag och alla ungarna innan tjejerna cyklade till simning.
Jag hade noll och ingen lust att laga mat idag så till barnen blev det fiskbullar med ris och för mig och T blev det en kebabrulle. Fantasifullt - eller hur!

JAg och T gick ut en stund med killarna efter maten. Lillprinsen ville cykla och gunga lite och lillebror samlade lite stenar och ville sedan åka runt lite i vagnen, cykelvagnen. Lagom till att sessorna kom hem igen gick vi in allihopa. Medans sessorna åt middag badade lillebror. Lillprinsen satt och tiggde till sig lite mat av sina systrar under tiden.
Läxor till både höger och vänster har vi hunnit med också. Storsessan ska redovisa ett arbete om Christoffer Columbus imorgon. Hon var jätteslarvig och lat under flera veckor och har liksom inte kommit igång med någonting. Men ikväll när hon test-redovisade, i powerpoint, så blev jag faktiskt imponerad. Strong jobbat tjejen! Du kan ju! :-))

Jag tror att T somnat inne hos lillprinsen nu. Jag ska bara plöja igenom lite olika bloggar och lite nyheter. Sen är det god natt här ifrån också.

Ja, det är en ganska vanlig dag hos oss. Det går i ett. Men det gillar vi :-))

Kommentera inlägget här :