Hemma till sist

Jag åkte till sjukhuset i morse och möttes av en sovande lillprins som hade mist all energi och kraft. Han bara sov och sov och sov. Han ville inte alls komma upp. Flyttas från liggande till sittande  var absolut inte aktuellt. Varken äta eller dricka ville han heller inte.
Jag fick bli elaka häxan och tvingade honom runt så han i alla fall kunde komma upp i famnen. Han fäktade och slog och var riktigt rädd för att det skulle göra ont igen. Ont gjorde det nog i operationssåret men det var nog mest rädsla. Efter en liten stund hade han fått i sig både lite mjölk och lite äggmacka. Och kläder också. Då bestämde vi oss för att åka hem :-)

Först förbi hos svärisarna och hämta upp resten av ungarna. Vi blev där en stund så både lillebror och  T kunde sova middag.
För att göra denna pressade tillvaro lite mera spännande så har T åkt på halsflussen from hell nu också så han är helt knäckt.

Vi kom i varje fall hem till sist. Lagom till att laga lite kvällsmat och sedan få lillebror i säng. Han var inte alls på humör så det tog tid. Det har ju varit farmor som nattat honom de sista 4 kvällarna så jag skulle nog straffas lite för det ;-)

Tjejerna kom i säng utan trubbel och lillprinsen somnade i soffan.

När lugnet lagt sig tände jag datorn och gick in på skolintra för att se om det var något speciellt jag skulle komma ihåg tills imorgon. Snacka om bomb! Storsessan ska ha en heldag nere på fotbollsarenan. Big Band.koncert. Skoldagen sträcker sig från 9.30-18.00 STOR matsäck imorgon alltså. Lillsessan ska var på en tågstation som jag inte vet var den ligger vid 8.10 för att sedan åka ut på skogsdag med klassen. Stor matsäck där också alltså.

Hmm, tänka tänka tänka. Logistik....
Jo, jag bakar en leverpastej och kokar några ägg till att ha som pålägg på rågbröd. Frallor som extra får det bli - vilken tur att jag köpte det. Grönsaksstavar av morot, gurka och paprika.
Matsäcken görs imorgon bitti eftersom leverpastejen inte är klar förräns vid halv-midnatt och den ska ju helst svalna först. Sedan får jag försöka hitta den där tågstationen och släppa av lillsessan på väg till dagis. Där blir det bara lillebror som släpps av och så får lillprinsen följa med mig till jobbet. Puha, bäst jag tar och knoppar lite i väntan på att leverpastejen blir klar. Jag ska sova på en madrass på golvet brevid soffan där lillprinsen sover. JAg flyttar inte på honom i onödan... Lille tappre lillprinsen...

Nu går ögonen i kors. God natt alla! Krama ungarna lite extra, helt plötsligt kan världen och tillvaron förändras, tänk på det...

Kommentera inlägget här :