Ett klokt beslut

Jag har legat och hostat praktiskt taget hela natten. Örat har det bättre men bihålorna är knökfulla av snor fortfarande. Jag kände när jag kom ut ur duschen i morse att det skulle bara inte gå. Jag kunde bara inte klara en dag på jobbet i det skicket.

Så jag tog beslutet att ta en sjukdag.

Tjejerna gick till skolan och jag körde killarna till dagis. Sen kôrde jag raka vägen hem och bäddade ner mig i soffan. Jag har legat nästan hela dagen. Te med honung har jag hällt i mig mellan hostattackerna men vilat det har jag i alla fall. 
 
Och som vanligt har vilan en läkande effekt. Om det är vilan eller det faktum att jag nu fått penicillin i ett dygn som gjort att jag har det bättre vet jag inte. Men det spelar heller ingen roll. Det viktiga är att jag är på bättringsvägen :-)
 
En lugn och stilla kväll har vi haft. Barnen plockade fram play doh och skapade konst. Trevligt!
 
 
 
 
 
Nu hoppas jag på en mindre hostfylld natt. Jag har laddat upp med både halstabletter och snorpapper. Men hoppas ändå att jag får sova istället. God natt!
 

Kommentera inlägget här :