Slutet är här

En fyra veckor lång lockout för lärarna i skolan är slut. Inte fôr att parterna till slut kunde enas utan för att regeringen till sist visade lite stake och gick in och bestämde. Om de stridande parterna är nöjda har jag inte en aning om men jag som föräldrar är glad för att det från och med imorgon är normal skola igen.
Det betyder göra madpakke till tjejerna och påminna om både skolböcker och idrottskläder. Äntligen får vi lite vardag igen.

Men jag kommer sakna all hjälp jag fått av fram för allt storsessan. Nu ska jag försöka bli bättre på att delegera de enklare sysslorna som diskmaskinstömning och tvätthängning. Små insatser av alla gör vardagen enklare för mig.

När T kom hem från skjutbanan ringde jag till läkarjouren. Lite mot mina principer så fick jag penicillin utskrivet efter anamnestagning per telefon. Nog tycker jag att bakterieinfektion ska styrkas innan man skriver ut recept men just idag passade det mig fint att inte behöva åka ner och sitta och hosta i ett knökfullt väntrum tillsammans med tjugo andra.
Så nu provar jag och ser om min influensa kan botas med pc....
 
 
Om inte så tror jag att jag får svänga höger. He he, skämt åsido. Fantastisk skyltkombination i Dalarna. 
 

Kommentera inlägget här :