Julnissen har flyttat in

Ikväll när killarna somnat fick jag äntligen upp dörren. Julnissens dörr. 




Jag har haft iden ett tag Och i förra veckan kom alla små söta detaljer som jag beställt från en internetsida som säljer tillbehör till dockskåp. 

Till imorgonbitti nöjer jag mig med att få upp dörren, med julkrans, Och stegen Och ett par nisse-träskor. Under december månad har jag planerat att vår julnisse ska få ställa till med lite besvär Och bus. Och i byrålådan har jag rekvisita såsom tallrik Med träslev, lykta, korg med ved, brevlåda Och julgran. 

Rackarns vad skoj det ska bli att se killarnas ögon Och miner när de får se det imorgon. Tjejerna får se det när de kommer hem. Kanske börjar de också tro på jultomten igen...

Just till imorgon har julnissen inte hittat på något bus, utan han har bara flyttat in. 

Jo, julsockorna är på plats också. Och en liten klapp ligger det däri Och väntar på den 1 december. 


Kommentera inlägget här :