Höstklara, nästan

Jag har inte tid att jobba. På riktigt! 

Det är hela tiden en massa som ska göras under arbetstiden. Med fyra barn ska det ju göras gånger fyra. Fyra gånger tandläkaren. Fyra gånger föräldramöte. Fyra gånger läkarbesök. Ja, fyra gånger allt. 

Idag har jag varit på extra utvecklingssamtal/möte med storsessans lärare. Ett upplyftande samtal om hur det går i den nya klassen i den nya skolan. Allt går så bra och vi har en glad och positiv tjej igen. Glad och positiv men skröplig. Det är lång väg att gå men sakta sakta byggs hennes självkänsla upp igen. 

Sen har jag varit med lillsessan hos läkaren. Hon har haft lite jobbig hosta och andningsproblem. Och med en Pappa som har astma så var ett läkarbesök på sin plats. Äpplet brukar ju inte falla så långt från trädet och nu får vi se om det blir lite bättre med inhalator... 

Medans T var på gymnastik med småkillarna tog jag chancen och bakade rågbröd, samtidigt som jag ordnade i tvättstugan och hjälpte tjejerna med läxorna och lagade middag. Oförskämt effektiv. Och sanslöst nöjd med mig själv efteråt :-)


Sista uppgiften för idag blev att gå igenom höstgarderoben. Det ser lovande ut. Termokläder till killarna, samt fingervantar och toppluvor - check. Vinteroveraller - check. 
Det som inte är gjort är inventering av tjejernas fingervantar. Imorgon kanske.... Eller dagen efter... Snart i alla fall.... Kylan om natten och morgonen är på väg verkar det som....
 

Kommentera inlägget här :