Slut, julslut

Nu är julen slut. Jansson är slut. Bara ändskivan kvar av julskinkan. Granen barrar Och åker också snart ut. Jo jag tycker om julen men det är fantastisk skönt när allt krims-krams ryker bort igen. 

Igår var vi på bio. Vi såg pingvinerna från Madagaskar. En skojig, lite dum film. Och lite söt... 
För första gången i mitt liv råkade jag somna mitt i filmen. Här hemma sover jag mig genom filmer ofta. Men nu hände det också i biosalongen. Ha, ha, jo så har man provat det också. 

Idag blev det ett par timmar i leklandet Och ett välbehövligt besök hos frisören för småkillarna. 

Julledigheten är slut för denna gång Och imorgon är det vardag igen. Inte så länge förstås. Snart ett par dagars extraledigt igen när det nya året ska firas in. 

Over and out!

Kommentera inlägget här :