Tvära kast

Igår var bjudna hem till J&G i Taulov på middag. De överaskade totalt och bjöd på fisk. Det är väldigt sällan man får fisk när man blir bjuden på middag hos någon tycker jag. Kanske för att många liksom jag är lite "rädd" för att servera fisk? 
Hur som helst så fick vi något så exotiskt som grillad Blue Marlin och grillade Tigerräkor med tomat- och spassissallad. Massa spännande smaker. Blue Marlin överaskade då det inte alls var som vanlig fisk utan mer som en ljus kotlett. Gott och spännande!



Lite för mycket vin för mig och ett par för många glas rom för T för att kunna köra bil försvarligt gjorde att vi sov kvar, vi hade faktiskt varit lite taktiska och tagit med tandborste och linsvätska i handväskan ;-)

Ungarna hade haft mysig fredagskväll med farmor och farfar så det hade inte gått någon nöd på någon...

Lördagens middag stod storsessan för. Köttfärslimpa, med riven morot, riven lök och creme fraishe, och färskpotatis. Serverades med inlagd gurka och lingonsylt. Det var bara så gott! Lyckat!
Min inlagda gurka smakade precis som mormors - nostalgiskt gott alltså. Tänker alltid mycket på min gamla mormor som sitter där uppe någonstans och tittar ner när jag lagar och lyckas med mina klassiska gammeldagsa maträtter. Min inspirationskälla den där mormor...

Kommentarer :

#1: eva sekitto

Hej Kicki!
Vill bara säga att jag läser din blogg med jämna mellanrum. Är så roligt att se dig och din fina familj. Såg att du lagar din mormors mat och minns när vi var små och bodde över hos henne i Dalarna.
Bamse kram! Eva (fd Osbjer)

Svar: Hej Eva! Vad kul! Har inte sett eller hört från dig på evigheter. Vad gör du nu för tiden?
Jag känner en som har landställe utanför Ronneby - tänker ofta på den gången vi var där på tossiga bonnadagen. 😉
Kram kram!!!
fröken Kicki

skriven

Kommentera inlägget här :