Lös tand, fredagsmys Och soffhäng

Hon är allt bra på den nu. Igår när jag låg och nattade lillprinsen kom lillsessan hem, en timme för tidigt, i bil, gråtande. 
Hon och en annan tjej hade ramlat under någon lek borta i klubben och lillsessans tänder slog oturligt i den andra flickans bakhuvud. Vilken smäll!  Blodet forsade och tänderna gjorde ont. Den andra flickan fick åka till akuten och  sys ihop. 
Vi väntade till idag och gick in till skoltandläkaren. Det togs röntgenbilder Och undersöktes grundligt. Inga skador på tänder eller rötter kunde konstaras. Men det känns ändå bra att vi varit där om det nu skulle bli något med de där tänderna. 

Båda tjejerna hade planer för kvällen Och eftersom det då bara skulle vara jag Och småkillarna hemma så frågade jag dem redan i morse vad de ville ha. De enedes blixtsnabbt om att ikväll skulle vi äta "risgrynsgröt med smörklick"
Sagt och gjort - tomtegröt blev det!

Efter dusch och diverse teckningar såg vi disneydags innan det var dags att natta lillebror. 
Lite mere fredagsmys med storebror hann jag också. 

Kattskrället har ikväll præcis kommit hem efter 5 dagar på äventyr. Jag måste erkänna att jag hade börjat tro att hon blivit överkörd eller liknande...

Kommentera inlägget här :