Polen, Födelsedsgar, vardag Och lite för mycket att göra

Helt plötsligt har det gått en månad. En hel månad utan att jag varit inne Och skrivit. Känns lite märkligt men jag har helt enkelt inte hunnit, eller snarare inte prioriterat. 

Vad har hänt den senaste månaden då? Jo, massor!!!

Jag fick en ju en jaktresa av min husbonde Och barnen när jag blev 40år. En oförglömlig tur till Polen tillsammans med 3 andra jakttokiga damer. Jag såg Och upplevde otroligt mycket. Och som grädde på moset sköt jag 3 bockar också. 

Klockan är prutt-tidigt. Men sicken vacker morgon...

Damkvartetten


Mina fina bockar. 

Väl hemma igen har vi haft det lite hektiskt. Lite stress men också massa positiva göromål. 
Vi besökte en ekologisk svinfarm Och det var en fröjd för ögat att se de glada grisarna med Knorr på svansen. Bara ekologisk svinkött framöver blir det för oss. 




Två dagar gammal griskulting. 

Jag Och T har varit på cirkus. Ingen vanlig cirkus utan zirkus nemo - för vuxna. Det var en kul kväll 



T har haft födelsedag. 41 år gammal. Ingen ålder på en gammal häst... Han firades lite försiktigt då han den helgen också skulle vara i skolan. Men lite firande blev det i alla fall. Grattis på din födelsedag, min skatt!

Ok, ungar, försök att se normala ut ;-)


Nästa födelsedagsbarn var storsessan. Hon blev 15!!!! År igår. Stora tjejen!!  
Även den födelsedagen avslutades ute på restaurant.  Mysigt!




Stort grattis till dig också älskade unge!!!

Ikväll har T varit på jakt. Och jag tänkte ha en lugn tv-kväll. Men efter att jag nattat barn, klippt gräsmattan, nattat kaninerna, plockat mördarsniglar Och nattat hönsen så var kvällen slut. 

Jo, jag nattar hönsen. De är inte de klokaste individerna på denna jord. De har missat det där med att fåglar sover sittande på pinne. Nej de trycker ihop sig i Och på äggläggninglådorna. Inget fel i det om de bara inte sket så mycket under natten. Men nu är vi uppe i 5 stycken som själva hoppar upp på pinnen. 3 av dem får jag fortfarande lyfta upp. 
Ägg-produktionen har kommit igång ordentligt. Vi får i genomsnitt 5 ägg om dagen. 
Häromdagen låg detta jätteägg i redet. 112 gram vägde det. Stackars den höna som la det ägget. Men det verkar ha gått bra. Ingen av pullorna har svårt att gå eller verkar vara skadat av det på något sätt. 

Mega-ägget!!!

Kommentarer :

#1: Robex Lundgren

fint

skriven

Kommentera inlägget här :